شب نشینی با خدا


تیر 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

شب نشینی با خدا


جستجو


موضوعات

  • همه
  • بدون موضوع

  •   فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
  • RSS چیست؟

    پیوندهای وبلاگ

  • salary76
  • salary76
  •  
    « نشانه ظهور. (۲) 
    خراسانی و یمانی چه کسانی هستند؟ »

       
      نشانه های ظهور. (۱)    

    ​? انواع نشانه های ظهور ?

    #قسمت.اول
    ? نشانه‌های ظهور گوناگون است و بر شمردن همه این اقسام، نه چندان مفید است و نه لازم؛ چه آنکه بسیاری از آنها، نشانه‌های قطعی ظهور نمی‌باشد. افزون بر این، از نظر سند و محتوا نیز دارای اشکال است و درستی و نادرستی آنها، خیلی روشن نیست. از این رو در تقسیم نشانه‌ها تنها به موارد ذیل بسنده می‌گردد:

    یک:

    نشانه‌های حتمی و غیر حتمی در میان نشانه‌های ظهور، شماری از آنها به روشنی به عنوان «علایم حتمی ظهور» یاد شده است. منظور از «نشانه‌های حتمی» در مقابل نشانه‌های غیر حتمی آن است که پدیدار شدن آنها بدون هیچ قید و شرطی قطعی و الزامی خواهد بود؛ به گونه‌ای که تا آنها واقع نگردد، حضرت مهدی علیه السلام ظهور نخواهد کرد.

    البته باید توجه نمود که حتمی و یا مسلم و قطعی بودن وقوع این نشانه‌ها، به این معنا نیست که پدید نیامدن آنها، محال است؛ بلکه به حسب فراهم بودن شرایط و مقتضیات و نبودن باز دارنده‌ها، پدید آمدن آنها اگر خداوند اراده کند قطعی خواهد بود.

    از روایات فراوانی که در میان آنها روایات صحیح نیز وجود دارد حتمی بودن نشانه‌های پنج گانه ذیل استفاده می‌شود:

    خروج سفیانی، قیام یمانی، صیحه آسمانی، قتل نفس زکیّه و خسف در بیداء.

    امام صادق علیه السلام می‌فرماید:

    «پنج امر قبل از قیام قائم از نشانه‌ها است:

    صیحه و سفیانی و خسف در بیداء و خروج یمانی و قتل نفس زکیّه.»

    ? (کتاب الغیبة، ص 436، ح 427.)

    در پاره‌ای روایات از حتمی بودن آن نشانه‌ها، چنین تعبیر شده است:

    امام صادق علیه السلام فرمود:

    «امور حتمی که قبل از قیام قائم به ناگزیر خواهد بود [عبارت است از:]

    خروج سفیانی، خسف در بیداء، قتل نفس زکیّه و منادی که از آسمان ندا سر خواهد داد.»

    ? (الغیبة، ص 264، ح 26.)

    در برابر نشانه‌های حتمی، نشانه‌های غیر حتمی قرار دارد؛ یعنی، مقید و مشروط به اموری است که در صورت تحقق آنها، به عنوان نشانه پدید می‌آید. به عبارت دیگر نشانه‌های غیر حتمی شاید پدید آید و شاید پدید نیاید و امام زمان علیه السلام ظهور کند. پاره‌ای از نشانه‌هایی که به حتمی بودن آنها تصریح نشده، از این قرار است:

    1. مرگ و میرها، زلزله‌ها و جنگ‌ها و آشوب‌های فراگیر

    2. خسوف و کسوف نا بهنگام

    3. بارش باران‌های فراوان و …

     ? اَللّهُـــمَّ عَجـِّــل لِوَلیِّــکَ الفَـــرَج ?

    موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت [یکشنبه 1397-04-10] [ 04:40:00 ب.ظ ]


    فرم در حال بارگذاری ...

      فید نظر برای این مطلب

     
    •  خانه